Reduce calcium

کمبود کلسیم یا هیپوکالسمی چیست؟

کلسیم یک ماده معدنی حیاتی است و بدن از آن برای ساخت استخوان های محکم و دندان های قوی استفاده می کند. کاهش کلسیم و ویتامین دی در بدن باعث بروز مشکلات فراوانی از جمله هیپوکالسمی می شود . نتیجه تحقیقات نشان می دهد که علت اصلی دفع و کمبود کلسیم مصرف برخی مواد غذایی است.کاهش کلسیم

همچنین کلسیم برای قلب و دیگر ماهیچه ها برای عملکرد مناسب مورد نیاز است زمانی که کلسیم کافی جذب نمی کنید، ریسک ابتلا به اختلالات افزایش می یاید مانند آنچه در ادامه بخش سلامت نمناک خواهید خواند:

پوکی استخوان

استئوپنی

کمبود کلسیم (hypocalcemia)

کودکانی که کلسیم کافی دریافت نمی کنند ممکن است قدشان به اندازه کافی بلند نشود.باید مقدار توصیه شده کلسیم را هر روز از طریق غذایی که می خورید، مکمل ها یا ویتامین بدست آورید.

هیپوکالسمی چیست و عوارض آن کدامند؟

افراد برای داشتن عملکرد خوب عضلانی و عصبی ، استخوان های قوی و دندان های سالم باید به میزان کافی کلسیم مصرف کنند . میزان کلسیم افراد بزرگسال باید بین 4.5 تا 5.5 میلی اکی والان در لیتر باشد که این میزان توسط عملکرد هورمون پاراتیروئید، روده و کلیه ها حفظ می شود.

از سن 40 سالگی بسیاری از افراد دچار کمبود کلسیم در بدن می شوند و مقدار کلسیم خون این افراد کمتر از حد معمول خواهد شد . این مشکل بر اثر رژیم های نامناسب غذایی ایجاد می شود . برای حفظ ذخیره کلسیم بدن باید علاوه بر مصرف مواد غذایی حاوی کلسیم از مصرف برخی مواد غذایی دیگر که نابودکننده آن هستند ، اجتناب کنید.

علت کاهش کلسیم در بدن چیست؟

چه چیزی موجب هیپوکالسمی یا کاهش کلسیم می شود؟

بسیاری از مردم در سنین پیری در خطر کمبود میزان کلسیم هستند این کمبود می تواند ناشی از انواع عوامل باشد، از جمله:

کمبود مصرف کلسیم در یک دوره زمانی طولانی، به ویژه در دوران کودکی

داروهایی که ممکن است جذب کلسیم را کاهش دهند.

عدم مصرف غذاهایی که غنی از کلسیم هستند مثل لبنیات

تغییرات هورمونی، به خصوص در زنان

عوامل ژنتیکی خاص

کاهش غلظت آلبومین در سرم خون

مهم است مصرف درست کلسیم را در تمام سنین رعایت کنید.توصیه روزانه برای کلسیم برای هر دو جنس در کودکان و نوجوانان یکسان است.

زنان باید مصرف کلسیم خود را زودتر از مردان افزایش دهند و از میان سالی شروع کنند نیاز به کلسیم برای زنان به ویژه هنگام نزدیک شدن به یائسگی اهمیت دارد و در طول یائسگی، زنان نیز باید مصرف کلسیم خود را افزایش دهند تا خطر ابتلا به پوکی استخوان و کمبود کلسیم را کاهش دهند. کاهش استروژن در طول یائسگی باعث می شود که استخوان های یک زن سریع تر پوک شوند.

اختلال هورمونی کم کاری تیروئید نیز ممکن است باعث بیماری کمبود کلسیم شود افراد مبتلا به این شرایط هورمون کافی تولید نمی کنند که میزان کلسیم را در خون کنترل می کند.

عوامل دیگر هیپوکالسمی شامل سو تغذیه و سو جذب هستند سو تغذیه زمانی است که مواد مغذی کافی را دریافت نمی کنید،سوجذب زمانی است که بدن نمی تواند ویتامین و مواد معدنی که نیاز دارید را از غذایی که می خورید، جذب کند.

دلایل کاهش کلسیم

سطوح پایین ویتامین د که جذب کلسیم را دشوار می سازد.

داروها، داروهایی مثل فنی توئین ، فنوباربیتال ، ریفامپین ، کورتیکواستروئید ، و داروهایی که برای درمان سطوح بالای کلسیم مورد استفاده قرار می گیرند.

پانکراس

کمبود و یا میزان بالای منیزیم

فسفات بالا

شوک روحی

تزریق خون زیاد

برخی از انواع سرطان خون یا مشکلات خونی

نارسایی کلیه

داروهای شیمی درمانی خاص

سندرمHungry bone که ممکن است بعد از جراحی برای پارا تیروئید رخ دهد.

حذف بافت غده تیروئید به عنوان بخشی از عمل جراحی برای حذف غده تیرویید

مصرف الکل

مصرف بی فسفات ها

مصرف کافئین و لیموناد زیاد

خواص آلوئه‌ورا نژاد باربادنسیس میلر
درمان هموروئید بافوراور آلوئه لیپس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید من
علاقه مندی ها
بازدیدهای اخیر
دسته ها